en nu in merida - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van dakate Vanspauwen - WaarBenJij.nu en nu in merida - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van dakate Vanspauwen - WaarBenJij.nu

en nu in merida

Door: dakate

Blijf op de hoogte en volg dakate

06 Juli 2008 | Venezuela, Mérida

Elaba,

dan zeggen ze dat Afrikanen snel op mensen afstappen... wel ik denk dat ze het toch niet halen van de Venezolanen. Gisteren in de luchthaven van caracas, zas er een bewaker en die liet mij duidelijk niet gaan voordat ik bij de juiste man was die mij kwam ophalen. Hij heeft mij ook getoond waar ik geld kon wisselen maar t klopte maar niet ... vond ik. ik dacht echt dat ik bedrogen werd maar uiteindelijk was het wel correct omdat de munt veranderd is. ja t fijne weet ik er ook niet van maar soit.
dan dus in het hotel. vroeg gaan slapen en al had ik veel slaap nodig toch vrij vroeg wakker...5uur. Ja wat doe je danin eenhotelkamer! dat toetsenbord klopt hier weer niet want ik zoek een vraagteken maar dat staat er niet. Tegen 7uur werd ik naar de luchthaven gebracht, en daar stond weer een man. maar ze maken het hier zo ingewikkeld met inchecken en taksen dat je wel iemand nodig hebt om u wat te leiden. ok maar ik zat dus in gate 5... wachten, even eens kijken voor ontbijt. Frieten en hamburger... ahum toch liever niet...toch ergens een koffiekoek kunnen kopen. die was steenhard maar met appel in het midden dus ik dacht ok... tot ik een hap deed en schimmel zag op de appel , dat liever dan allemaal mieren, zoals in benin maar mijn honger was over. voor de rest wachten, wachten en nog een uurtje extra. maar ben met een kei klein vliegtuigje in merida aangekomen. maar nu ik dacht dat alles ok was met mijn bagage, inderdaad die van mij was er niet bij. Gewoon rustig wachten op de volgende vlucht en ja daar kwam hij aan gerold. ondertussen had Olga mij ook al gevonden. Een Venezolaanse die ook al wat in verschillende landen heeft gestudeerd en mij de komende maand spaans zal leren. zij wees mij de weg naar de Posada. Echt een gezellig plekje... studenten van verschillende landen. We zijn met een man of zeven´,duisters, sloveense,… maar heb er eigenlijk nog maar twee gezien. En de verantwoordelijke…. Een schattig mevrouwtje. Maar ben er nog niet veel geweest want ben met olga en haar vriend de stad, of toch een deel gaan verkennen. Man hier hebben ze ijsjes… zelfs een ijsjesrestaurant dat in het guiness book of record staat. Njam njam… daar kan averbode niet tegenop. hihi.

Ok ik ga hier eens echt den toerist uithangen… ik he been krant gekoch ten ik ga die lezen op een bankje op de plaza. Als het nog niet aan het regenen is want daarjuist stake r veel wind op.

Lieve groetjes
Ktrien x

merida is een dorp gelegen echt tussen de bergen... een knap uitzicht. maar zal er eens proberen een foto van te trekken en hierbij te plaatsen maar nu niet.
ciao

  • 05 Juli 2008 - 21:03

    Els:

    goed aangekomen dus, sorry dat ik je voor het vertrek niet meer heb gecontacteerd, maar internet wou niet gedurende een paar dagen. Ben wel benieuwd voor die photo, alé een dikke kus en veel moed voor de komende weken.

  • 06 Juli 2008 - 03:59

    Debbie:

    Hei pooltje,

    tof dat ik op deze manier kan volgen wat je daar allemaal uitsteekt! Heb ik iets om mijn dagen mee te vullen naast het vullen van doopsuikers, enveloppes van geboortekaartjes schrijven, met de benen omhoog liggen,... ;-)
    Stel het wel daar en ... ogen toe en springen é!
    dikke knuf
    je W-Vl pooltje
    xx

  • 06 Juli 2008 - 13:38

    Freya:

    katrien joeng, goed bezig ! geniet ervan, maak er een superervaring van, ... : LEEF !
    hou ons op de hoogte he !

    succes en moed en ...
    kus,
    freya

  • 06 Juli 2008 - 23:02

    Anneke:

    ela poepsi!
    blij da ge goe ze aangekomen! en u bagage ook!heb je al een adres vr een postkaartje?werkt msn?
    zoen, zoen, zoen, en nog een dikkere zoen!X

  • 07 Juli 2008 - 09:03

    Le Petite Auberge:

    Wat een avontuurlijke start. K moest lachen met je broodje appel. Dat moet wel een hartelijk welkom zijn.
    We zijn een echte auberge geworden. vanavond 2 gasten te slapen. Bedankt voorh et gebruik van je kamer, dat wordt enorm gewaardeerd door de logées.
    K ben benieuwd naar je foto´s!

  • 07 Juli 2008 - 14:23

    Gert:

    hoi, tof dat je al goed bent aangekomen. En zoals een oud Chinees spreekwoord zegt: 'als de schimmel al op de appel staat, volgt voorzeker een avontuur vol kattekwaad'. Geniet ervan...

  • 07 Juli 2008 - 18:36

    Tante Hilde:

    hey, k'trienje,
    Blij te horen dat je goed bentaangekomen. De avonturen neem je er maar bij. Dan heb je veel te vertellen. K'wacht wel vol ongeduld op je foto's. aan zee was het toch nog goed weer. Dus heb ik echt wel genoten en onthaast. Moest van ons Anneke.
    Dikke kus en vlieg er in dan kan ik msschien nog wel wat spaans van je leren. Spaans hé , geen zuid amerikaans.XXXX
    Tante Hilde

  • 07 Juli 2008 - 18:59

    Mieke:

    Bedankt voor 't kaartje...én die ijsjes daar... zo goed als die van den Australian ice??? Ja, echt?? dan kom ik wel eens afgelopen!

  • 07 Juli 2008 - 20:13

    Thebasile:

    Hey Katrinita,

    Leuk te lezen dat je goed bent aangekomen! Een internationale auberge dus waar je bent terecht gekomen... Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet waar je nu verblijft. Op het ogenblik is onze petit auberge fully booked. Erg gezellig op die manier! Ik was afgelopen weekend op crea-kampeerweekend. Daar valt ook heel wat over te schrijven, maar dat krijg je nog te horen inclusief mijn toekomst die voorspeld werd. We kijken uit naar de eerste foto's!!!

    Besitos xxx

  • 07 Juli 2008 - 20:17

    Kristien M:

    Hey Katrien,

    Fijn te vernemen dat je veilig en met al je spullen bent aangekomen. We zullen je avonturen vanhieruit of van aan zee volgen. Geniet met volle teugen van al wat dat werelddeel en zijn bewoners je te bieden hebben!

  • 09 Juli 2008 - 21:32

    Tine:

    doe da goe daar hé. En geniet van de vakantie! Tot in September

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Mérida

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2008

slaap zacht

31 Augustus 2008

2maanden vliegen sneller dan...

29 Augustus 2008

luchthavenverdrijf

24 Augustus 2008

foto s

24 Augustus 2008

roraima = vive la vida in het kwadraat
dakate

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 20104

Voorgaande reizen:

04 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: