zien-proeven-ruiken-horen-spreken-... - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van dakate Vanspauwen - WaarBenJij.nu zien-proeven-ruiken-horen-spreken-... - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van dakate Vanspauwen - WaarBenJij.nu

zien-proeven-ruiken-horen-spreken-...

Door: dakate

Blijf op de hoogte en volg dakate

11 Juli 2008 | Venezuela, Mérida

... en studeren hihi

elaba,

hier ben ik weer....ik weet niet goed wat ik al wel of niet had geschreven dus ik begin ergens gewoon bij de vraagjes... t zal er wel uitrollen... hihi

ok ik verblijf momenteel dus in een posada. Dit is eigenlijk een studentenhuis met een kotmadam... "mama Marlena". s morgens en s avonds kookt zij voor ons. Venezolaanse en gewone dingen. t is soms echt wel grappig want ze spreekt enkel Spaans maar t is wel een "kletsmie" ... Si Si comprendo ;) Gisterenmorgend kregen we pannenkoeken als ontbijt. Zalig... er is geen betere moment als pannekoeken in de ochtend. mmmmm...
Daarnaast is het een komen en gaan van mensen... studenten blijven iets langer... en nu is er ook een groep Duitsers die door Venezuela trekken en allemaal "avontuurdingen" doen. Gisteren ben ik met hen gaan mountainbiken. Al was het eerder gelijk aan de afdaling van de mont ventoux. Het enige verschil was dat het nu met een mountainbike was en dat de bochtjes net iets korter waren. Maar in tegenstelling tot twee andere jongens zou ik dan nog liever voor de bosjes hebben gekozen ipv het andere baanvak. Want op een gegeven moment gingen we best wel snel en Erik week wat te veel uit en moest ontzettend hard remmen omdat er een tegenligger aankwam. Het is goed afgelopen maar zijn wiel had wel een slag en de velg was gloeiend heet. Vanaf dan moesten we achter Patricio blijven en was er minder adrenaline in de wielen. Ah ja en we heben niet eerst naar boven moeten fietsen. Vond ik wel wat stom. Maar misschien ga ik een weekendje mtb met antonio en dan mag ik zelf kiezen wat we gaan doen. (Parcourskeuze te over). I hope so want veel sport kan ik hier niet doen. Lopen is hier nogal moeilijk (echt wel een stad) en er zijn wel parkjes maar ik zie mij nog niet tien keer rond dezelfde bank draaien. Het zijn eerder "groene pleinen", best wel mooi.
ok ik was bij de bewonders van de posada. Er zijn ook nog twee andere studenten, ok Duitsers, maar die zijn maandag vertrokken voor een 5daagse trektocht. En dan heb je nog Megan. Om het grof te zeggen... sorry maar ik weet niet goed hoe het anders te omschrijven... ik vind ze nogal oppervlakkig, een trezebees dus. Overdag is ze moe en doet ALLES pijn en s avonds kan er geen alcohol genoeg zijn. Gelukkig is er dinsdag een ander meisje aangekomen... Colleen. Een meisje van ongeveer mijn leeftijd en ze geeft ook les. Ze komt van Playa de Colorado en ze blijft hier twee weken (oef ze zetten hier juist de airco af want ik was bijna un helado).

Maandag zijn mijn Spaanse lessen begonnen... vier uur per dag en het is daarna ook nog even studeren. In totaal toch een uur of 6 a 7 per dag. Want s morgens ontwaakt merida nogal vrij vroeg en rond 6 uur ( trouwens ik denk dat er veel van jullie dan ook ontwaken... of toch proberen-> nee nee ik was fout als ik ga slapen vloeken jullie eens goed op die wekker¡) ben ik dan ook soms wakker, tja even spaans in mijn bed is dan nog wel leuk. "DE voorbeeldige student"¡ ahum¡¡¡ het andere uitroepteken vind ik hier niet. Het kan ook niet anders want ik krijg priveles. Maar het is best wel leuk. Al vind ik dat we nog te weinig Spaans spreken om het echt te oefenen. Buiten de lessen spreken we engels met woordjes Spaans.

Voor de rest... rondgelopen in Merida... zeg maar uitgepluisd (dorie daar gaat die airco weer)...op zoek naar postzegels... Bompa ik heb een kaartje voor u maar ik peins niet dat het aan gaat komen met de post. Ik ben al naar alle winkels en instanties gestuurd; op het gemeentehuis werd ik helemaal "gescreend", foto s genomen, paspoort nagekeken om dan te horen te krijgen dat ik naar de apotheker moest gaan. Maar daar hadden ze er dan toch geen. Zelfs bij de post hadden ze er geen.

s nachts ... droom ik ontzettend veel (Yup yup de lariam... al is het sterk verminderd... vooral de eerste nachten was het heel veel. Precies ne gratis cinema). Nathalie heb ik al gezegd dat ik zelfs heb gedroomd van een kindje met een blauwe vlieger? Dus die foto komt wel in orde. Of ik zal het toch niet vergeten... moet wel een vlieger vinden.

Gisterenavond zijn we uitgeweest. Best wel leuk... echt we kwamen binnen en ze speelden Megustas tu (ok neen ik moest een paar liedjes wachten maar het was al wel manu chao). Daarna kwamen ze met salsa aandraven. Ja de mannen hebben hier enorm veel geduld met ons maar ze willen wel kost wat kost dat we het leren. Uiteindelijk heb ik maar verstopt achter Steffi want mijn knieen en heupen zilden heel duidelijk hun eigen ding doen en dat was niet in het ritme van de salsa.

En nee het is helemaal niet hetzelfde al Benin. Van uitzicht toch niet... (de stad is properder en toch minder druk... kon ook anders. Al is de elektriciteit even slordig aangelegd) maar soms ruik ik iets dat mij dan weer wel aan Benin doet terugdenken. Vooral het fruit (mmm die mango s) en bepaalde voorwerpen. Al zal het in augustus weer helemaal anders zijn. Ik heb trouwens beslist dat ik toch naar de indianen ga. "Back to basic". Niet dat het "woeste stammen" zijn, zeker niet. Maar ik heb er veel over gelezen en gehoord en dat spreekt mij nu toch het meeste aan. t is mss wel het zwaarste omdat je weinig contact hebt met de buitenwereld maar t zijn geen apen he. Zo n kans krijg ik wsl niet meer. We moeten nu nog bespreken wat we met "jullie geld" ga kopen.
Voor de rest ga ik morgen wsl met Colleen en antonio paragliden. Als een Condor in de lucht ( Echt knap om die Condors hier boven de Andes te zien zweven) Maar niet op foto vast te leggen. Niets van het uitzicht eigenlijk... zo knap¡ En dit weekend gaan we naar los Llamos. Hiervoor moeten we verder het binnenland in (over de Andes) en dan zouden we een aan steppe komen waar Venezolaanse cowboys wonen. En er zijn ook veel dieren. t Zou zeker de moeite zijn.

er is nog zoveel te vertellen... maar moeilijk om het goed te onschrijven...
man ik krijg het hier echt te koud... ik ga eens kijken of die regenbui al over is en dan ga ik wat plein-zon-zitten. (s morgens is het hier vrij open maar tegen vier uur is het meestal betrokken en valt er een goede plensbui...nadien is het vrij koud en doen de muggen hun werk) Elisabeth dat elektrisch spulletje doet toch goed zijn werk hoor. Mijn zenuwen tintelen daar dan zo hard dat de jeuk verdwijnt. (muggensticks helpen echt geen lap)

geniet van de zomer... en doe ze de groeten bij de zomer van Antwerpen.
saludos
K trien x

P.S: * Mieke... als je naar hier komt gelopen vergeet je aquajogband onderweg dan niet aan te doen. t Is maar nen tip maar je zal hem toch nodig hebben. Het ijsje zet ik al klaar. (Haast u he , t is hier soms best warm... of ik zet het hier bij die ventilator)
* en la petite auberge... blijven zoeken naar de schat... ze ligt dichterbij dan jullie denken. Vind het geweldig om het te lezen. Laat de gasten anders meezoeken. (nadat ze de isomo hebben geplaatst :p)
* An je kan altijd naar hier komen.. koeien genoeg¡
* 'als de schimmel al op de appel staat, volgt zeker een avontuur vol kattekwaad'. -> die uitspraak vind ik echt wel goed.

  • 11 Juli 2008 - 12:45

    Freya:

    katrien ...

    whaaaaa. geniet.

    meer komt er niet uit ;)
    x

  • 11 Juli 2008 - 15:30

    Kristien M:

    'tlijkt me nu wel duidelijk dat het eerste deel van je reis bestaat uit vakantie en een taalbad nemen! Benieuwd wat het volgende wordt.Probeer zoveel mogelijk mee te pikken (ervaringen hé), al lijkt het me daar niet zo moeilijk!En.....van alles met volle teugen genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Mérida

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2008

slaap zacht

31 Augustus 2008

2maanden vliegen sneller dan...

29 Augustus 2008

luchthavenverdrijf

24 Augustus 2008

foto s

24 Augustus 2008

roraima = vive la vida in het kwadraat
dakate

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 20066

Voorgaande reizen:

04 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: